Eilen ompelin hyllyn eteen verhon. Eihän se olekkaan odottanut ompelemista kuin suunnilleen vuoden. Eikä tietenkään kannata mitään kankaita mittailla tai laittaa neuloilla kiinni, harsimisesta puhumattakaan.. Joten pieniä korjaushommia pitää tehdä vielä verhoviritelmään, mutta vasta joskus.

Tänään piti olla tilkkujen ompelua, mutta ei taida tulla mitään valmista. Aamupäivän olen selannut lehtiä ja vähän nettiäki. Tilkkutöihin löytyi inspiraatiota (nimenomaan töitä joita voi tehdä jämäpaloista) täältä. Sivupalkissa otsikon "Scrap Quilt Pattern" alta löytyy kuvitettuja ohjeita malleihin. Minä kun olen niin laiska leikkaamaan tilkkuja. Jos joku vaan leikkaisi minulle palat valmiiksi niin voisin sitten vaan istua ompelukoneen ääressä ja ommella ;)

Kivoja huivejakin löytyi, mm. Lumimarja, Terttu, OnnenlehtiOnerva, Pavonis ja Zetor. Kaikki nämä huivimallit ovat selvällä suomenkielellä :) Ja kyllä taitaa useampikin huivi jäädä vaan haaveeksi kun ihania malleja ilmestyy aina vaan uusia ja minun puikoista ei valmista synny kovin huimaa vauhtia :D

Taidan siirtyä takaisin kirjontahommiin. Ehkä se joskus valmistuu.. Seuraava idea olisi jo mielessä ;)