Piti tänään keksiä tekemistä neitokaiselle ja kun ompelukone oli siinä saman pöydän ääressä tyrkyllä.. Niin saatiin valmiiksi yksi äitienpäivälahja.

566067.jpg

Neiti (syksyllä täyttää 4v.) kirjoitti kirjaimet ja minä ompelin. Tästä tuli käsityöpussukka anopille ja pikainen neulakotelo. Aluperin idea oli aivan toinen, mutta tämmöiseksi se sitten muuttuu :D Neiti piirsi mm. yhden todella hienon kuvan jota en sitten raskinutkaan laittaa koristeeksi mummun pussukkaan.. Joten piti sitten korostaa vain kirjaimia.

566076.jpg

Tässä on pussukka sisältä. Yksi iso tasku itse ristipistotyölle ja pikkuinen vetoketjullinen tasku saksille ja muulle pikkutavaralle. Taskusta pilkottava ristipistotyö on menossa myös lahjaksi mummulle, siinä on tarvikkeet kolmeen korttiin. Vieressä näkyy se neulakotelokin sisältä ja ihan vaan näön vuoksi siinä on nuppineuloja. Kirjontaneulat on hukassa.. Ei löytynyt tylppäkärkisiä neuloja kun neiti olisi tarvinnut ompeluksiin, eikä löytynyt teräviä itselleni. Minä olen mestari hukkaamaan neuloja :D Minulla on varmasti joka kerta neula hukassa kun teen kirjontakuvaa ;)

566129.jpg

Tässä vielä anopin uusin taulu meidän neidille. Nemo piti laittaa sängyn viereen seinälle.. Raamitusta vaille olisi yksi iso enkelitaulukin meille. Sen mallin valitsin itse, joten hieno on ;) Minulla on avaamattomia ristipistotöitä "useita". Ne on niin sieviä, mutta en itse tykkää tehdä niitä yhtään :D